Ανοιχτή Συνέλευση Κατοίκων Περιοχής Σχ. Τυφλών, Ευζώνων, Φαλήρου

ΑΠΆΝΤΗΣΗ ΑΠΌ ΤΟΝ ΥΠΟΨΉΦΙΟ ΣΥΝΔΥΑΣΜΌ «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – Καλλικράτη» | 04/11/2010

Κλεισιάρης Ζήσης

Υποψήφιος Δήμαρχος με το συνδυασμό

«ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – Καλλικράτη»

Απαντήσεις στις ερωτήσεις της Ανοιχτής Συνέλευσης Κατοίκων Ευζώνων – Φαλήρου – Σχολής Τυφλών:

Καταρχάς, θέλω να σας πω ότι γνωρίζω από πολύ κοντά τα προβλήματα της περιοχής γιατί είμαι γέννημα θρέμμα της. Γεννήθηκα στο Φάληρο και το πατρικό μου βρίσκεται στην οδό Αλ. Μιχαηλίδη 19, όπου και ζούσα μέχρι το 2005. Πήγα Σχολείο μέχρι το σεισμό του 1978 στο 11ο Δημοτικό στη συμβολή των οδών Σπάρτης και Παρασκευοπούλου και κατόπιν στο λυόμενο στη συμβολή της Καραϊσκάκη με την Μεγ. Αλεξάνδρου. Φοίτησα στο 1ο Γυμνάσιο και 1ο Λύκειο στο λυόμενο της οδού Έντισσον στην παλιά ηλεκτρική εταιρία. Γνωρίζω καλά όλα τα «στέκια» της περιοχής και έχω παίξει σε όλες τις αλάνες της. Έχω παρακολουθήσει όλη την εξέλιξή της, όταν ακόμα μπροστά από το Μακεδονία Παλλάς ήταν χαλίκι και όταν υπήρχαν οι θερινοί κινηματογράφοι «Φάληρο» και «Λητώ», που έδιναν άλλη αίγλη στην περιοχή. Δυστυχώς σήμερα, η τσιμεντοποίηση έχει καταστρέψει την περιοχή, οι ελεύθεροι χώροι έχουν συρρικνωθεί και η διαβίωση των κατοίκων έχει καταστεί αφόρητη σε μία πόλη που μας πληγώνει, καθώς όλα γίνονται με βάση το κέρδος και την εκμετάλλευση κάθε τετραγωνικού μέτρου. Είναι μεγάλη μου χαρά που υπάρχει αυτή η Συνέλευση, γιατί είναι βασική μας επιδίωξη να γίνονται λαϊκές τοπικές συνελεύσεις με χαρακτηριστικά άμεσης δημοκρατίας και με αποφασιστικό χαρακτήρα. Δεν πιστεύουμε στους δημάρχους – σωτήρες αλλά στην δραστηριοποίηση των δημοτών και στη διεκδίκηση μίας ανθρώπινης διαβίωσης. Επί των ερωτήσεών σας:

1. Πρέπει να γίνεται συνεχής καθαρισμός των φρεατίων, κυρίως στους κάθετους δρόμους από τη Λεωφόρο Στρατού και τη Δελφών προς τη Βασ. Γεωργίου και τη Βας. Όλγας, καθώς έχουν κατηφορική κλίση και «κατεβάζουν» πολύ νερό και το οποίο, εάν δεν διοχετευθεί στα φρεάτια, τότε η Βας. Όλγας και η Βας. Γεωργίου πλημμυρίζουν. Οι κάδοι είναι φανερό ότι δεν επαρκούν και γεμίζουν εύκολα, με αποτέλέσμα τα σκουπίδια να ξεχύνονται στους δρόμους. Χρειάζονται οπωσδήποτε περισσότεροι κάδοι. Πρέπει να γίνονται μυοκτονίες με φάρμακα όμως, τα οποία δεν θα είναι βλαβερά και σε άλλα ζώα.

2. Πρέπει να αυξηθούν οι κάδοι απορριμμάτων και οι κάδοι ανακύκλωσης, καθώς είναι ελάχιστοι. Υπάρχουν καταγγελίες ότι το ζήτημα της ανακύκλωσης λυμαίνεται από εταιρίες, οι οποίες δεν ανακυκλώνουν τελικά τα σκουπίδια. Πρέπει να παρακολουθούμε το θέμα της ανακύκλωσης μέχρι την τελική του φάση, για να διαπιστώσουμε εάν όντως ανακυκλώνονται τα σκουπίδια και οι συσκευασίες.

3. Γνωρίζω από πρώτο χέρι την κατάσταση των σχολείων της περιοχής, καθώς πήγαινα στο ετοιμόρροπο 11ο Δημοτικό στη Σπάρτης για τρία χρόνια και για εννέα χρόνια στο λυόμενο Δημοτικό της Καραϊσκάκη και στο λυόμενο της Έντισσον (1ο Γυμνάσιο και Λύκειο). Η κατάσταση είναι δραματική και ωθεί τους γονείς προς την ιδιωτική εκπαίδευση. Με την εφαρμογή του Καλλικράτη, οι αρμοδιότητες για την ανέγερση και τη συντήρηση των σχολείων θα περιέλθουν στην Περιφέρεια και τους Δήμους, χωρίς όμως να δίνονται και τα αντίστοιχα κονδύλια, αντιθέτως δε, θα περικοπούν κατά πολύ οι σχετικές δαπάνες, ωθώντας τους Δήμους σε χρηματοδότηση από το ιδιωτικό κεφάλαιο, με αποτέλεσμα να αναιρείται και να διακυβεύεται ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Το 31ο Γυμνάσιο και το 12ο Δημοτικό (το οποίο άλλωστε σταμάτησε να λειτουργεί) είναι παλαιά και εντελώς ακατάλληλα. Για να λειτουργήσουν πρέπει να γίνει εκ βάθρων ανακατασκευή τους. Το 1ο Λύκειο έχει αμίαντο ως λυόμενο που είναι. Στο χώρο που βρίσκεται μπορεί να κτισθεί άμεσα ένα σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα σχολείων. Πρέπει να προχωρήσουν όλες οι εκκρεμείς απαλλοτριώσεις με την καταβολή των αποζημιώσεων ή με την ανταλλαγή άλλων ακινήτων του Δήμου και να κατασκευασθούν νέα σχολεία. Κανένας αποχαρακτηρισμός χώρου δεν πρέπει να γίνει, αντιθέτως δε, να κηρυχθούν και νέες απαλλοτριώσεις για κατασκευή σχολείων.

4.α) Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με την κατασκευή νέων δρόμων και αρτηριών. Όσο περισσότερους δρόμους κατασκευάζεις, τόσο περισσότερο θα κυκλοφορούν τα ΙΧ. Πρέπει να ακολουθηθεί πολιτική περιορισμού της χρήσης του αυτοκινήτου με κατασκευή μέσων σταθερής ελαφριάς τροχιάς (τραμ, προαστιακός) τα οποία μπορούν να κατασκευασθούν με ευθύνη του ΟΣΕ, επέκταση και αναβάθμιση των λεωφορειοδρόμων και των ποδηλατοδρόμων, δωρεάν διάθεση από το Δήμο ποδηλάτων για τις καθημερινές μετακινήσεις. Όλα τα μέσα να είναι δημόσια ή και δημοτικά και να προσφέρουν ποιοτικές, δωρεάν συγκοινωνίες. Να γίνουν δημοτικά parking με δωρεάν στάθμευση. Είναι απαράδεκτο το parking στο νέο Δημαρχείο να κοστίζει το 1/5 ενός μισθού για μηνιαία στάθμευση. Να πεζοδρομηθεί όλο το ιστορικό κέντρο, χωρίς όμως τη θέση των αυτοκινήτων να πάρουν τραπεζάκια και καφετέριες και να επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο μαζικών μέσων μεταφοράς.

β) Τα ιδιωτικά κέντρα διασκέδασης πρέπει να λειτουργούν χωρίς να ενοχλούν καθόλου τους κατοίκους και τηρούν όλες τις προϋποθέσεις ασφάλειας. Να υποχρεωθούν να έχουν ηχομόνωση, πραγματική πυρασφάλεια, και όχι στα χαρτιά, για ασφάλεια των πολυκατοικιών, όπου στεγάζονται και να μην καταλαμβάνουν ολόκληρους δρόμους για παρκάρισμα των αυτοκινήτων των θαμώνων.

γ) Είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην κατασκευή μαρίνας σκαφών είτε στην παλιά είτε στη νέα παραλία. Είναι μία «ανάπτυξη» που βασίζεται στο κέρδος και στην φυσική καταστροφή που θα επιβάλει στην περιοχή. Θα αλλοιωθεί η φυσιογνωμία της περιοχής και θα περιορισθεί η χρησιμοποίησή της για λόγους αναψυχής από τους δημότες.

δ) Ήδη η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου εξήγγειλε ότι θα μισθώσει για 50 χρόνια μέρος του πλακόστρωτου για ταβέρνες και καφετέριες. Για τους ίδιους λόγους όπως παραπάνω, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι σε τέτοιο ενδεχόμενο. Είναι κι αυτή μία ανάπτυξη που ισοπεδώνει τη φύση και βλέπει τον άνθρωπο μόνο ως καταναλωτή και όχι ως υποκείμενο που χρειάζεται χώρο για βόλτα και ψυχαγωγία.

5. Οι ελεύθεροι χώροι στην περιοχή είναι ελάχιστοι. Πλατεία δεν υπάρχει ούτε μία, πράσινο υπάρχει μόνο στο παραλιακό μέτωπο, και αυτό είναι αφημένο στην μοίρα του, χωρίς φροντίδα και καλλωπισμό. Στον αστικό ιστό δεν υπάρχει καθόλου πράσινο και ελάχιστες παιδικές χαρές. Χρειάζεται δέσμευση των ακινήτων της Εκκλησίας, χωρίς αποζημίωση, και αξιοποίησή τους για παιδικές χαρές και πλατείες. Να αμφισβητήσουμε το σημερινό μοντέλο ανοικοδόμησης, με αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων. Είναι πολλές οι φορές που όλοι σκεφτόμαστε ότι μας έχουν καταδικάσει να ζούμε σε αυτά τα άθλια κουτιά.

6. Αυτό το πρόβλημα είναι μέρος του συνολικότερου προβλήματος του κυκλοφοριακού. Ισχύουν ως ένα βαθμό, όσα αναπτύξαμε παραπάνω. Γενικότερα όμως πιστεύουμε ότι δεν είναι λύση οι απαγορεύσεις και τα πρόστιμα της Δημοτικής Αστυνομίας, γιατί δεν χτυπούν την αιτία αλλά το αποτέλεσμα. Πάντα θα βρίσκεται κάποιος ο οποίος θα σταθμεύει πάνω στη διάβαση ή στο πεζοδρόμιο, όσα πρόστιμα και να επιβάλλονται. Πρέπει λοιπόν, να δημιουργηθεί συνείδηση στους δημότες, ότι πρέπει να υπάρχει σεβασμός των δικαιωμάτων των πεζών γενικότερα. Η Δημοτική Αστυνομία δεν πρέπει να ενεργεί εκ των υστέρων και να επιβάλει πρόστιμα αλλά εκ των προτέρων, δηλαδή να στέκεται π.χ. στις διαβάσεις και στις ράμπες των ΑμΕΑ και να εξηγεί γιατί δεν πρέπει να σταθμεύσει κάποιος εκεί. Ολική λύση βέβαια είναι η ανάπτυξη δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς για να μην παίρνει το αυτοκίνητο ο δημότης και να μην δημιουργούνται τέτοια προβλήματα.

7.Στις 21 Οκτωβρίου επισκέφθηκα τη Σχολή Τυφλών και συζήτησα με την Διευθύντρια και εκπρόσωπο των εργαζομένων. Είμαστε υπέρ της μετατροπής της Σχολής Τυφλών σε ΝΠΔΔ, εποπτευόμενο από το Κράτος, για να εξασφαλισθεί η λειτουργία και η βιωσιμότητα της Σχολής. Είμαστε υπέρ του αγώνα των εργαζομένων οι οποίοι είναι 10 μήνες απλήρωτοι (εντός των ημερών ήταν να πάρουν έναντι 4 μήνες). Πρέπει να στελεχωθεί με καθηγητές ποικίλων ειδικοτήτων για να γίνεται εκπαίδευση υψηλού επιπέδου των τυφλών ατόμων, έτσι ώστε να μπορούν να εργάζονται όταν εξέλθουν από τη Σχολή. Πρέπει να αποκτήσει ξανά ζωή με εκδηλώσεις καλλιτεχνικής φύσεως ανοικτές στην κοινωνία της πόλης. Το κλειδί όμως για όλα αυτά είναι η μετατροπή της σε ΝΠΔΔ. Διαφορετικά πηγαίνει για κλείσιμο δυστυχώς. Θα αγωνιστούμε με κάθε μας δύναμη για να ξαναζωντανέψει η Σχολή και για να μην κλείσει.

8.Οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ανάπτυξης σε βάρος της υγείας των ανθρώπων, χωρίς πραγματικά να λαμβάνεται καμία μέριμνα για αυτήν. Πρέπει να απομακρυνθούν και να μην τοποθετούνται κοντά σε σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς. Πρέπει να περνάει από τον έλεγχο του Δήμου η τοποθέτηση κεραιών και να μην αποφασίζουν μόνο οι ιδιοκτήτες και οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας για την τοποθέτησή της. Εάν τοποθετηθεί κρυφά να πληρώνει μεγάλο πρόστιμο η εταιρία. Υποστηρίζουμε την αυτενέργεια των δημοτών και είμαστε υπέρ της δράσης για ξήλωμά τους (όπως έγινε στις Συκιές), χωρίς να περιμένουμε τη δαιδαλώδη γραφειοκρατία και την Δικαιοσύνη για να αποφασίσει. Πάντως η Δικαιοσύνη μάλλον τάσσεται υπέρ των εταιριών και όχι υπέρ της υγείας των δημοτών.

9.Στις 20 Οκτωβρίου επισκέφθηκα την ΕΥΑΘ και συνομίλησα με τους εργαζόμενους. Διαπιστώσαμε από κοινού ότι υπάρχει μία απίστευτη επιμονή στην ιδιωτικοποίησή της, για ένα αγαθό το οποίο είναι αγαθό των εργαζομένων και πρέπει να παραμείνει δημόσιο. Φυσικά το ΠΑΣΟΚ πριν εκλεγεί ήταν ενάντια ενώ τώρα την προωθεί. Είμαστε με τον αγώνα των εργαζομένων και για να αποτρέψουμε την ιδιωτικοποίησή της, ανεξάρτητα ποιος θα εκλεγεί δήμαρχος, πρέπει να δημιουργηθεί ένα κίνημα αγωνιστικό και διεκδικητικό, που θα αποτρέψει μία τέτοια εξέλιξη.

Advertisements

Αναρτήθηκε στις 1. Ανοιχτή Συνέλευση

Σχολιάστε »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

About author

ανοιχτή συνέλευση κατοίκων ευζώνων - φαλήρου - σχολής τυφλών

Αναζήτηση

Πλοήγηση

Κατηγορίες:

Links:

Archives:

Feeds

Αρέσει σε %d bloggers: